Playable Layers
These layers apply in order-- in other words, base gets applied, then additive, then gesture, action, FX.
As an example, if something in Additive animates a bone (with 1.0 weight), and then something in Action animates that same bone (with 1.0 weight), the Action animation will take precedence.
後が優先される
Base
歩き、走りなどの基本的なアニメーション
変更するとlocomotion animationのstateを再定義する必要があり、かなり複雑になる
Base Playable Layerを見ると複雑さがわかるらしい
Additive
Humanoidボーンで、Baseに追加するものをここにおく
呼吸のようなtransformだけ
しっぽとかはGestureに追加する想定なのでここには追加しない
変になるので、最低限にすること
Gesture
Baseを再生しつつ、体の個々に部分に作用させるアニメーション
Action
キャラを完全にコントロールするために上書きするボーンnasアニメーションのためのもの
デフォルトでblendは0
FX
special layer.
On every other layer, you should not be using material animations, shader property animations, or blend shape animations, because they aren't copied to your mirror clone. Only transforms are. However, in the FX layer, everything is copied over!
In other words, everything that isn't a humanoid transform/muscle animation should go into the FX layer. とくに、表情やモノの出し入れ、シェーダーやパーティクルの制御などはすべてFXレイヤーに入りますので、もっぱらここをいじることになると思います!